Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
Příběh baroka. Návrh edukačních programů pro expozici "Staří mistři" v Národní galerii.
Valtová, Veronika ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukaci v galerijním prostředí. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem je vytvoření dvou edukačních programů podrobně popsaných v praktické části, které navazují na vymezené teoretické principy v části první. V teoretickém úseku se práce zabývá charakteristikou a odlišením muzejní a galerijní pedagogiky a popisuje výchovu a vzdělávání v českých a zahraničních muzeích a galeriích. Práce rovněž zkoumá metody a formy galerijní edukace a vymezuje základní pojmy jako animace a edukace, objektové učení a konstruktivistickou pedagogiku, s níž galerijní edukace pracuje. V této části jsou stručně charakterizovány všechny programy, které v roce 2022 Schwarzenberský palác nabízí pro školní skupiny a je zde popsána expozice, v nichž se programy uskutečňují. V praktické části jsou vytvořeny dva edukační programy určené pro 1. stupeň základní školy a pro 2. stupeň základní školy v expozici Staří mistři v Národní galerii ve Schwarzenberském paláci. Práce popisuje cílové skupiny, vybraná umělecká díla a také zaznamenává a hodnotí průběh každého programu. K hodnocení programu je využita zpětná vazba od žáků, učitelů a edukátorů Národní galerie. Součástí hodnocení programu jsou i návrhy na zlepšení jednotlivých aktivit v programu. Na závěr práce předkládá návrhy aktivit a...
Pražský obraz Sv. Lukáš maluje Madonu od Jana Gossaerta zv. Mabuse
Hamrlová, Anna ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Národní Galerie v Praze uchovává významné dílo vlámského manýristy Jana Gossaerta. Deska s námětem Sv. Lukáš maluje Madonu byla původně určena pro katedrálu sv. Romboulta v belgickém městě Mechelenu (Malín). Umělecké dílo představuje jedno z prvních užití renesančního slohu v malířství za Alpami. Gossaert nový styl načerpal během italského pobytu o několik let dříve a skloubil ho s tradičním nizozemským uměním. Kolem roku 1513, kdy dílo vzniklo, umělec působí na humanistickém dvoře nizozemské regentky Markéty Rakouské v Meche- lenu a nechává svůj vlastní tradičně založený styl ovlivňovat tamním uměleckým prostředím s řadou významných zahraničních umělců. Malba je provedena tra- dičním způsobem na dubové desce, renesanční i gotická architektura je zdobena sochami po způsobu " en grisaille". Zdánlivě prostý námět je pomocí těchto soch a architektury ikonograficky hlouběji doplňován. Z doby vystavení desky v ka- tedrále sv. Víta v Praze je dochována řada grafických listů, díky nimž můžeme pozorovat, jak bylo dílo během staletí prezentováno. 1
Slovanská epopej a Guernica: komparace dvou příběhů
Pešičková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací dvou "příběhů" uměleckých děl: cyklus Alfonse Muchy Slovanská epopej a obrazu Guernica od Pabla Picassa. Porovná okolnosti jejich vzniku, podmínky jejich darování a umístění, sporů o jejich vlastnictví apod. Práce se soustředí také na uvedená díla jako produkty kulturního marketingu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.
Analýza vybraných doprovodných programů Národní galerie v Praze se zaměřením na edukaci dětí a mládeže
Divíšková, Bára ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Straková, Marcela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapování aktivit Lektorského oddělení Národní galerie v Praze, se zaměřením na edukaci dětí a mládeže. Právě tato skupina reprezentuje budoucí návštěvníky, u kterých je výjimečně nutné vztah k instituci a umění budovat. Úvodní část seznamuje čtenáře se základní terminologií a s formami vzdělávání, do kterých muzejní edukace vstupuje. Následně jsou zde uvedena specifika edukace dětí a mládeže. V praktické části práce je čtenáři představena analýza nabídky vzdělávacích programů pro školy. Předešlé poznatky jsou demonstrovány na příkladu dvou, autorkou subjektivně zvolených a osobně navštívených, programech. Závěrem této práce je představení návrhu dalšího rozvoje muzejně-pedagogických aktivit vybrané instituce.
Mariánské oltáře ze sbírky Tomassa degli Obizzi v Národní galerii v Praze
Honysová, Dominika ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení oltářů s ústředním námětem Panny Marie italské provenience 14. a 15. století ze sbírky Tommasa degli Obizzi, nacházející se dnes v Národní galerii v Praze. V úvodu práce bude zhodnocena tuzemská a zahraniční literatura k danému tématu. Poté budou připomenuty okolnosti původu této sbírky a způsob, jakým se tato díla dostala ze zámku Konopiště do Národní galerie v Praze. Další část práce pak bude zaměřena na pětici deskových oltářů, u kterých bude provedena formální analýza. Tato díla budou zpracována katalogovým způsobem. Závěrem práce bude zhodnocení uvedených děl a jejich význam v rámci sběratelství v širším kontextu.
Mediální obraz vedení Národní galerie v Praze v letech 2010-2013
Ondříčková, Oxana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální obraz Národní galerie v Praze, v letech 2010-2013. V tomto období (v roce 2011) byl odvolán Milan Knížák z pozice ředitele Národní galerie, kterým byl od roku 1999. Na jeho místo byl jmenován Vladimír Rösel. Ten byl ale v roce 2013 odvolán a řízením galerie pověřen Vít Vlnas. V červenci roku 2013 byl jmenován generálním ředitelem Jiří Fajt, který do funkce nastoupil v červenci 2014. Hlavním zdrojem pro výzkum budou relevantní články zveřejněné ve sledovaném období ve vybraných médiích (Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny). Cílem práce je popsat a analyzovat způsob, jakým média o událostech týkajících se vedení Národní galerie v Praze referovala. Pokusím se odpovědět na otázku, proč se této instituci přikládá taková váha a důležitost - zda to souvisí s pojmem "národní" v názvu galerie. To může evokovat spojitost s jinými institucemi, které mají toto slovo v názvu a od kterých se očekává, že budou sloužit celému národu. Práce bude také sledovat, jaký prostor média problematice vedení galerie věnují, jak se k ní vyjadřují. To může zásadně ovlivnit zkoumaný obraz vedení. Dá se také předpokládat, že se časté výměny ředitelů v této instituci mohou odrazit na jejím mediálním obrazu a jejím vnímání jako kulturní instituce.
Slovanská epopej a Guernica: komparace dvou příběhů
Pešičková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací dvou "příběhů" uměleckých děl: cyklus Alfonse Muchy Slovanská epopej a obrazu Guernica od Pabla Picassa. Porovná okolnosti jejich vzniku, podmínky jejich darování a umístění, sporů o jejich vlastnictví apod. Práce se soustředí také na uvedená díla jako produkty kulturního marketingu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014
Pajgrtová, Anežka ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice vybudovat silnou muzejní značku mezinárodního formátu. Cílem práce je příprava doporučení pro Národní galerii v oblasti marketingu a komunikace. Doporučení vznikne na základě konfrontace rešerše současných trendů a příležitostí v muzejním marketingu a analýzy dosavadních aktivit Národní galerie. Práce je rozdělaná do tří částí. První část zahrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je muzejní marketing, strategický marketing, návštěvník, marketingový a komunikační mix. V druhé části se práce věnuje deskripci trendů a příležitostí v oblasti muzejního marketingu. Poslední část se zabývá zkoumáním aktivit Národní galerie a návrhem zlepšení jejích marketingových postupů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.